|
0 Opmerkingen
Voor de website moet je foto's gebruiken van redelijke kwaliteit. Maar soms zijn ze eigenlijk gewoon te klein en/of onscherp. Gelukkig is daar tegenwoordig o.a. ChatGPT. Niet alles klopt altijd even goed, maar het is wel bruikbaar. Zo heb ik het logo weer scherp kunnen krijgen, kleine fotootjes wat groter laten maken (met hier een daar een foutje) en het plein even auto- en verkeersborden vrij laten maken.
De rookgaskanalen in de Noord-West en Noord-Oost kan zijn inmiddels allemaal vervangen. De eerste week met twee man, de tweede week met vier. Dus ging het supersnel.
Eerst stukloper in de gang, daarna een gat maken boven de CV ketel en de bestaande aan- en afvoerkanalen openzagen. De oude (binnenste) afvoerpijp ziet er op het oog nog goed uit, maar we werking kan niet meer gegarandeerd worden door o.a. de leeftijd van de pakkingen. Dus is er een nieuwe pijp ingeschoven. De buitenste pijp (ongewijzigd) is voor de toevoer van lucht. Daarna wordt het gat met een speciale brandwerende plaat weer dichtgezet en de ketel, met een soort spaghetti uitlaat, weer aangesloten. Men zal wel denken: wat gaat hier gebeuren?
Nou, de bewoners weten het wel: de 4 rookgaskanalen van de CV ketels zijn aan vervanging toe. Per week wordt er 1 kant van het complex vernieuwd. Dat geeft wat overlast (geen gas - dus geen warm water) met herrie en stof, maar als het straks klaar is kunnen we weer jaren vooruit! In de maand maart is van beide liften de techniek en het besturingssysteem vernieuwd. Daarbij zijn ook de liftkooien voorzien van een nieuw interieur.
Hierbij wens ik alle bezoekers van deze website een mooi en gezond 2025. Voor de 3e keer op rij was er mooi helder weer tijdens de jaarwisseling. Dat je in de verre omgeving al het vuurwerk kan zien is werkelijk fantastisch. Helaas was het tijdens de Kerstdagen erg mistig en konden we de grootste kerstboom ter wereld helaas niet zien. Wat voorbij gevlogen is, is het jaar 2024. En wat voor een jaar....want de Seqouia bestond eind 2024 25 jaar! Dat zetten we natuurlijk nog even door in het jaar 2025
Ter herinnering aan dit heugelijke feit ontvingen de bewoners namens het bestuur van de VVE een fraaie set onderzetters met het gestileerde logo. Deze week is er inspectie en zonodig reparatie van de kitvoegen en raamrubbers aan de zuid-west gevel. Hier is een flinke hoogwerker voor nodig om alles goed en veilig te kunnen uitvoeren. met dank aan Koos Dijksman voor de foto's die ook nog onderstaand plaatje erbij voegde, gewoon omdat onze toren zo mooi tot zijn recht komt.
Tijdens de ledenvergadering van de VVE zijn een aantal bestuursleden afgetreden en is ook bekend gemaakt wie de nieuwe voorzitter is geworden. foto's: Fred van Dongen
Voor de nieuwe bewoners van een van de 2 penthouses bleek de lift te klein om o.a. een flinke bank in het huis te krijgen. Dus bleek er maar 1 alternatief, buitenom via een hoogwerker naar boven. Dit leverde spectaculaire beelden op in de vroege ochtend van 5 janauri 2024.
Alles is goed gegaan en de nieuwe bewoners zitten er nu lekker bij. |
































